Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Philippequetin - WaarBenJij.nu Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Philippequetin - WaarBenJij.nu

Cordoba

Door: Philippe

Blijf op de hoogte en volg

23 Februari 2016 | Argentinië, Córdoba

Het plan was aanvankelijk om in Cordoba nog een maandje vrijwilligerswerk te doen. Desondanks heb ik besloten om twee weken vroeger naar huis terug te keren, wat de periode halveerde. Aangezien men doorgaans overal minimum een maand samenwerking vraagt, werd de kans om een project te strikken helaas wat kleiner. In het toeristenbureau startte ik mijn zoektocht naar leuke doelen om aan mee te werken. Ik vond eentje dat me interesseerde, maar ik deed er een aantal dagen over om er uiteindelijk naartoe te gaan. Voornamelijk omdat ik na het rondreizen er behoefte aan had een aantal dagen te niksen en uiteraard te genieten van alles dat de stad te bieden heeft. Zoals verwacht zochten de projectleiders iemand die gedurende verschillende maanden de medische hulp aan kansarmen kon ondersteunen. Hoewel ik me daar dus niet voor kon opgeven, koos ik ervoor toch een tijdje in Cordoba te blijven en de sfeer op een andere manier op te snuiven. Twee weken heb ik bijgevolg gevuld met wandelen, ijsjes eten, tafelen en iets drinken met vrienden uit het hostel, boeken lezen, gitaarspelen etc.

Achteraf gezien vind ik het niet erg dat het vrijwilligerswerk niet doorging... Ik heb mijn tijd goed gevuld gekregen en heb er zoals altijd enorm van genoten. Kon niet anders, Cordoba is een geweldige stad. Het stadscentrum is niet groot maar is zeer levendig. Veel kleiner dan je zou verwachten van de nummer twee van Argentinië. In geen enkel opzicht te vergelijken met Buenos Aires. Het centrum bestaat uit marktjes, pleinen (waarvan Plaza San Martin het meest indrukwekkend en historisch significant is), restaurants, straatartiesten, talloze winkels, historische gebouwen en zeer veel autovrije straten met live entertainment. Het mag ook genoteerd worden dat de Argentijnen in Cordoba opvallend vriendelijk en open zijn. Een aantal Argentijnen lieten in BA en Bariloche al vallen dat de Argentijnen in het centrum van het land de reputatie hebben in dat opzicht eruit te springen. Zeer aangenaam dat dat ook het geval bleek te zijn. Ik voelde me echt thuis in Cordoba, moeilijk om deze stad beu te worden!

Zaterdag vertrok ik naar de allerlaatste bestemming: Salta!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Córdoba

Argentinië

.

Recente Reisverslagen:

29 Februari 2016

Salta

23 Februari 2016

Cordoba

12 Februari 2016

Mendoza

12 Februari 2016

Bariloche

01 Februari 2016

El Chaltén

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 10321

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 15 Maart 2016

Argentinië

31 December 2015 - 04 Januari 2016

Paaseiland

19 December 2015 - 30 December 2015

Chili

07 December 2015 - 18 December 2015

Bolivia

14 November 2015 - 07 December 2015

Peru

Landen bezocht: