Valparaiso - Santiago - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Philippequetin - WaarBenJij.nu Valparaiso - Santiago - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Philippequetin - WaarBenJij.nu

Valparaiso - Santiago

Door: Philippe

Blijf op de hoogte en volg

30 December 2015 | Chili, Valparaíso

Bij aankomst in Valparaiso ben ik meteen wat gaan rondwandelen, blij als ik was dat ik mijn benen weer kon strekken! Niet veel later stootte ik op een leuk hostel waar ik uiteindelijk twee nachten bleef. Na een uur in het hostel meteen een pint gaan drinken met de eigenaar, ze staan me wel aan die Chilenen. Aangezien ik erop rekende om een tijd in Valparaiso te vertoeven, vroeg ik Miguel of hij geen werk had voor mij. Kwestie van de kosten wat te drukken, een nieuwe ervaring op te doen en wat Spaans te oefenen. Hijzelf kon me niks aanbieden, maar hij stuurde me door naar een vriend van hem, Miguel. Het wordt ingewikkelder. Diezelfde avond afgesproken en meteen beet na m'n eerste (Spaanse) sollicitatie. Vooral het ja-knikken deed het hem, vermoed ik. Gelukkig eerst nog een dag de tijd gehad om Valparaiso te verkennen, hoewel de highlights op een halve dag gerust te doen zijn. Het is eerder de 'sfeer' die er hangt, die de populariteit verklaart denk ik. Daarin stelt Valparaiso zeker niet teleur, leuke straten/pleintjes en vrij ruimtelijk ingericht. Op straat honderden straatkraampjes waar kerstitems, kledij, prullen verkocht werden. Dat bleek enkel voor de feestdagen te zijn. Bijkomend is het ook een aanrader een van de liften te nemen die je naar de heuvels rond Valparaiso brengen. Mooi uitzicht op het centrum en de haven! Eindelijk ook een gitaar gevonden...

Ondertussen twee weken later, heb ik opnieuw afscheid genomen van twee toppers. De afgelopen 12 dagen heb ik Yirma en Miguel geholpen in hun hostel, Puerto Encantado. Gezellig hostel vol jeugd, vnl studenten die er een kamer huren vanwege de lokatie dichtbij een aantal universiteiten. Mijn taak bestond eruit Miguel te helpen met de verbouwingswerken (bed maken, muren plakken, ramen steken, elektriciteit leggen, schilderen,...). De dag voor mijn vertrek waren we klaar, dus goede timing! Op momenten was het wel hard werken, tot 9 a 10u per dag, wat me niet altijd zinde ;-) ... Maar al bij al erg genoten van mijn tijd hier, ze hebben super voor mij gezorgd. Altijd goed gegeten, ik werd geholpen met alles en ze organiseerden zelfs uitstapjes naar Laguna Verde en Viña del Mar tijdens de weekends.

Het volgende op de planning is Santiago de Chile. Hier zal ik één dag blijven en nadien meteen doorvliegen naar Paaseiland om daar nieuwjaar te vieren!

Santiago...
Op voorhand high hopes, low expectations. Ook al wordt Santiago weinig gehyped onder toeristen (voor zover ik gehoord heb), was het voor mij een schot in de roos. De buurt Bellas Artes/Vista en rond Universiteit van San Sebastian, Plaza de Armas, de heuvels (bv Cerro San Cristobal, Santa Lucia), de pleintjes,... Heerlijk om rond te wandelen, ondanks de hoeveelheid mensen. Ik ben blij dat ik na Paaseiland nog terugkom voor twee dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Valparaíso

Chili

.

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

Torres del Paine

30 December 2015

Valparaiso - Santiago

18 December 2015

San Pedro de Atacama - Iquique

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 10368

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 15 Maart 2016

Argentinië

31 December 2015 - 04 Januari 2016

Paaseiland

19 December 2015 - 30 December 2015

Chili

07 December 2015 - 18 December 2015

Bolivia

14 November 2015 - 07 December 2015

Peru

Landen bezocht: