Buenos Aires - Iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Philippequetin - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Philippequetin - WaarBenJij.nu

Buenos Aires - Iguazu

Door: Philippe

Blijf op de hoogte en volg

11 Januari 2016 | Argentinië, Buenos Aires

6 januari aangekomen in Buenos Aires. Het hostel, Milhouse Hipo, bleek opnieuw een party hostel te zijn. Wel ideaal gelegen, op 50 meter van de Avenida de Julio en op zo'n 500m van zowel de obelisk als de Plaza de Mayo. Midden in het hart van Buenos Aires dus. Bij aankomst meteen twee uur rondgewandeld, vnl in het 'financiele centrum' van de stad. Mooie gebouwen, grote banen, chique hotels en pleintjes... propere buurt!

De dag nadien besteed aan het bezoeken van het zogeheten 'Microcentro'. Interessant vanwege zijn rijke geschiedenis en ook nog eens een streling voor het oog. De Franse (en Italiaanse) invloeden zijn overduidelijk aanwezig maar het heeft toch nog iets unieks. Hier vind je oa de Casa Rosa, Plaza de Majo, Palacio De Justicia, Café Tortoni, talloze kunstgalerijen en oude/moderne boekenwinkels, trendy straten zoals de Avenida Florida,... Na een hele dag nog lang niet uitgekeken op dit kleine stukje Buenos Aires. Dat belooft.

De dag erna lekker uitgeslapen en wat gerust in het hostel. Wat mensen leren kennen, gaan eten en drinken, busreis naar Puerto Iguazu geboekt en ingeschreven voor een (gratis) les Tango. De tangoles heb ik jammer genoeg gemist omdat het op restaurant wat uitliep, maar volgende keer beter natuurlijk!

Zaterdag vertrokken naar Puerto Iguazu, Argentijns stadje dicht bij de grens met Brazilië en Paraguay. Luxueuze busrit van 18u gehad, kon echt wel slechter! Ze waren niet zuinig met de wijn :) 's Ochtends om 8u aangekomen in het stadje, dat wel een kopie leek van Costa Rica. Het stadje ligt te midden regenwoud en heeft zijn populariteit te danken aan de Cataratas (watervallen) Iguazú. Anno 2014 was Parque Nacional de Iguazu goed voor maar liefst twee miljoen bezoekers. Het verbaasde me dan ook niet om ineens overal Aziaten te zien opduiken. Ik denk dat ze alleen Machu Picchu en Iguazu kennen!
Dezelfde dag dus meteen werk gemaakt van een tripje naar het park. Bij aankomst in het park meteen een treintje genomen naar de Catarata del diablo. Monster van een waterval, al zag ik lang niet alles door de mist en regenval die dag. Ook zonde dat je je voorbij 200 man moest worstelen, 99% ervan mid-selfie, om een kijkje te nemen. Desalniettemin indrukwekkend! Er waren ook twee mooie wandelingen in het park (minder toeristen), waarbij je op lage brugjes over het water heen ging tussen het regenwoud door. Om de zoveel tijd vond je dan een 'mirador' met uitzicht op de watervallen. De Argentijnse zijde was alleszins al prachtig!

De dag erna vroeg opgestaan en even naar Paraguay gegaan, stadje bezocht (Ciudad del Este) en centro hydroeléctrico de Itaipu (grootste ter wereld). Het stadje was wel enorm louche. Meteen een stuk armer, voor de meeste winkels een bewaker met een heel wapenarsenaal (shotguns incl),... Ik vond het niet erg dat het maar voor een dag was! Na het eten overgestoken naar Brazilië om daar opnieuw het park in te gaan. Heel ander type park in feite aan de Braziliaanse zijde, maar minstens even indrukwekkend. Ik zou geen favoriet kunnen kiezen. We hadden ook nog eens geluk met het weer vandaag en dat maakte het nog spectaculairder dan in Argentinië.

Samengevat: de mooiste watervallen die ik ooit gezien heb en een van de hoogtepunten tot nu toe!

  • 13 Januari 2016 - 09:43

    Luc Quetin:

    Dierbare Philippe,

    Hoe gaat het met je ? Zeer goed denk ik als ik je reisverslagen lees. Ik wil nog even terugkomen op je vorige reisverslag over het Paaseiland. Dat was aanstekelijk boeiend en heeft op jou een enorme indruk gemaakt duidelijk. Op mij ook als ik je verslag las. Met de fiets een betoverend landschap inrijden, ik kon het me wel verbeelden en het zalig vrij gevoel dat dit met zich meebrengt, al is het maar heel even, een zeer verrijkende belevenis. Nog een grappige randnota vond ik : "Er zijn wel degelijk sympathieke Russen :) :) :)" Ik schrijf nu kleine reacties want zoals gezegd had ik een uitgebreidere versie vorige keer die 'pats' weggevaagd werd, Vene, Vidi, Foetsie !
    Papa xxxx

  • 13 Januari 2016 - 12:18

    Luc Quetin:

    Philippetje, Ik ben verwonderd dat Buenas Aires zo meevalt, dat zou je van zo een metropool toch niet verwachten. Leuker zo natuurlijk. Wat me al een tijd opvalt is dat jij altijd spreekt van "hostels", is daar een verschil met hotels ?
    Papa xxxx

  • 13 Januari 2016 - 14:15

    Luc Quetin:

    Liggen Paraguay en Brazilië zo dicht bij Buenas Aires zeg, dat wist ik niet, dat is wel zeer de moeite waard.
    Zo een wandeling in Porto Iguazo midden in het regenwoud (nu het er nog isà) een uitgestippelde wandeling met in de achtergrond of voorgrond het immense lawaai van die monster watervallen, dat moet je wel in stilte met dat immense gegeven ergens raken, zij het in "verwondering" zijn, het in ontzag" zijn,
    Uitermate boeiend,
    pap xxxx

  • 14 Januari 2016 - 00:06

    :

    Hey voadere!
    Nee zo dichtbij zijn ze ook weer niet, toch een 18tal uren rijden van BA.
    Een hostel is een jeugdherberg, impliceert dus wat minder comfort en service, maar tegen meer economische bedragen :) ik was gewoon sprakeloos daar... Nooit zoiets gezien en niet vast te leggen op foto. Moet je gewoon gezien hebben!
    Om terug te komen op de Russen, was het voor mij een aangename breuk met het stereotypische beeld dat ik van hen had na vele verhalen. Afstandelijke/voorzichtige mensen bij aanvang maar enorm warm en gevoelig als je ze leerde kennen. Leuke ervaring, daarvoor doen we het he.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Argentinië

.

Recente Reisverslagen:

29 Februari 2016

Salta

23 Februari 2016

Cordoba

12 Februari 2016

Mendoza

12 Februari 2016

Bariloche

01 Februari 2016

El Chaltén

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 10303

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 15 Maart 2016

Argentinië

31 December 2015 - 04 Januari 2016

Paaseiland

19 December 2015 - 30 December 2015

Chili

07 December 2015 - 18 December 2015

Bolivia

14 November 2015 - 07 December 2015

Peru

Landen bezocht: