Arequipa - Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van Philippequetin - WaarBenJij.nu Arequipa - Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van Philippequetin - WaarBenJij.nu

Arequipa - Puno

Door: Philippe

27 November 2015 | Peru, Puno

Dinsdag zouden we normaal gezien vertrekken naar Puno, maar aangezien we het zo goed hadden in ons hostel in Arequipa besloten we nog een extra dag te blijven. Opnieuw een paar geweldige mensen leren kennen en de hele dag wat rond het zwembad gezeten met andere backpackers uit Nederland, Zweden, Australië, Canada,... Heel verrijkend! Een van de Nederlandse meisjes was jarig dus zijn we lekker gaan uiteten. Zeer speciale aardappelen gegeten, binnenkant verschilde van kleur (blauw, paars, oranje, geel) maar qua smaak identiek hetzelfde als de standaard aardappel. Peru wordt niet voor niks het land van de aardappel genoemd natuurlijk :-). Ze hebben er meer dan 2000 soorten. Nadien in de bar van ons hostel nog wat gaan vieren en rond middernacht zijn we naar een lokale club gegaan.

Woensdag uitgeslapen, nog wat rondgewandeld in Arequipa en om 14u de bus genomen naar Puno (6,5u rijden). Jammer om afscheid te moeten nemen van sommige mensen, ik had gerust nog een week daar kunnen blijven! Altijd 'interessante' busritten hier, vooral de manier waarop ze zich in de bochten smijten. Desondanks mogen we nog van geluk spreken met Cruz del Sur, een betrouwbare maatschappij. Ik had al redelijk wat verhalen gehoord over zatte chauffeurs en rare toestanden. Daarbovenop vertelde een Canadees in ons hostel ons over zijn ervaringen met lokale/goedkope bussen in Bolivië. Blijkbaar dronk de buschauffeur sterke drank terwijl hij urenlang langs kliffen reed. Elke moeilijke bocht werd het angstig stil onder de reizigers en na elke gelukte bocht, dwz zonder in het ravijn gestort te zijn, begon iedereen in de bus te juichen en klappen :-). Ik vond het een geweldig verhaal maar ik hoef het nu niet per se zelf mee te maken.