Lima - Ica - Huacachina - Reisverslag uit Lima, Peru van Philippequetin - WaarBenJij.nu Lima - Ica - Huacachina - Reisverslag uit Lima, Peru van Philippequetin - WaarBenJij.nu

Lima - Ica - Huacachina

Door: Philippe

21 November 2015 | Peru, Lima

Na een aangename terugreis uit het Amazonewoud opnieuw blijven slapen in de 'flying dog hostel' in Iquitos. 's Avonds hebben we Iquitos zelf nog wat kunnen verkennen. Heel aangenaam stadje om rond te wandelen. In het levendige centrum zijn we dan samen met onze tijdelijke reisgezel Cordell (Canada) gaan uiteten en iets gaan drinken.

Dag erna vroeg opgestaan om terug te vliegen naar Lima. Ik was weer blij om snel weg te gaan, Lima vond ik echt maar niks. Beetje een transit-dag, rest van de dag doorgebracht in een taxi, in de busterminal van Cruz del Sur en uiteindelijk in de bus zelf. 's Avonds rond half 9 kwamen we aan in Ica. Grote stad, gelegen in de woestijn niet ver van de kust. Op het eerste zicht een grote verbetering tov Lima. We zijn meteen naar ons hostel gegaan, Desert House. Dikke aanrader, ook al ligt het op 4 km van Huacachina, wat toch de parel van de streek is. Om de dag af te sluiten zijn we gaan eten in een piepklein lokaal restaurantje waar ze volgens mij niet vaak toeristen krijgen. Lekker pintje gedronken om te ontspannen na een lange reisdag (gelukkig zijn de pintjes hier 650 ml!).

Vrijdag een rustige dag gehouden, overdag wat rondgelopen in Ica en 's middags Pisco geproefd. Best nog wel lekker, heeft iets weg van whisky vind ik als je het puur drinkt! Tegen half 4 kwam een reisagentschap ons halen om ons naar Huacachina te brengen. Mooie oase in een flink stuk woestijn! We opteerden voor de combinatie sandbuggying en sandboarding. De buggy's zijn wat groter dan quads en halen best leuke snelheden :). Zelfs op de boards (je kan ook skiën) haal je een aardige snelheid dankzij de hoogte van de zandbergen. We namen de late tour om de zonsondergang te zien en dat bleek een goed plan. Prachtige taferelen weer, we zouden er nog bijna aan gewend raken!
Vanavond nemen we de nachtbus naar Arequipa...
Hasta luego!

Sounds wonderful! :)
    Enjoy!

• 23 November 2015 - 09:00

Luc Quetin:

Hello my "Sacret warrior, my pilgrem" je schijnt het goed te stellen en dat doet plezier. Ik vind het mega cool wat je doet, hoop als je tijd vindt dat je ook iets laat weten. Wel knap zo een up to date verslag. Ben je nog bij Sander ? Liefs BIG HUGUE? Dad xxx

Tags: Ica , Huacachina