De heenreis - dag 1 - Reisverslag uit Lima, Peru van Philippequetin - WaarBenJij.nu De heenreis - dag 1 - Reisverslag uit Lima, Peru van Philippequetin - WaarBenJij.nu

De heenreis - dag 1

Door: Philippe

15 November 2015 | Peru, Lima

Na 10u vliegen op Atlanta en 6u30 vliegen op Lima komen we licht vermoeid aan in de hoofdstad van Peru. De taxi-chauffeur brengt ons naar de jeugdherberg waar we op voorhand gereserveerd hebben. Onderweg eerder het gevoel dat Lima meer lijkt op een eindeloze reeks sloppenwijken dan dat het de allures heeft die je van een hoofdstad verwacht. Redelijk veel vuil op de straat, de stalen hekken en traliewerken voor de huizen geven niet de meest warme sfeer. Ons hostel ligt daarentegen in een mooier en verzorgder deel van de stad, in de gemeente Callao. Lima bestaat volgens de chauffeur uit 43 (deel-)gemeenten, is de uitvalsbasis van maar liefst 10 miljoen Peruvianen en wordt doorkruist door de Rio Grande, een rivier die ontspringt in de Andes en uitmondt in de Pacifische Oceaan. Tot zover de trivia op het einde van een lange dag. Ons hostel, '1900 Hostel' is best gezellig en verzorgd. Echt ideaal als doorsnee backpacker, vol met jonge Europeanen en Amerikanen. Bijkomend ook zeer betaalbaar. Morgen verkennen we Lima zelf en vliegen we 's avonds door naar Iquitos.

BUENAS NOCHES

Wamack:

Lekker gegeten?

• 19 November 2015 - 00:13

Een Verlegen Aanbidder:

Oh shit! Kan iedereen dat zien?!